Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Zakład Komunikacji Miejskiej Lębork

Regulamin udzielania zamówień przez Zakład Komunikacji Miejskiej w Lęborku Spółka z o.o.


Regulamin udzielania zamówień publicznych przez Zakład Komunikacji Miejskiej w Lęborku Sp. z o.o.

§ 1

  1. Regulamin określa zasady i tryb udzielania zamówień publicznych przez Zakład Komunikacji Miejskiej w Lęborku Spółka z o.o. zwany dalej Zamawiającym.

  2. Użyte w tekście nazwy oznaczają:

  1. Regulamin - niniejszy Regulamin;

  2. Ustawa/ ustawa pzp - ustawę z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz 2019 ze zm.);

  3. Zamawiający - Zakład Komunikacji Miejskiej w Lęborku Spółka z o.o.;

  4. Dyrektor - dyrektora Zakład Komunikacji Miejskiej w Lęborku Spółka z o.o., będącego kierownikiem zamawiającego w rozumieniu art. 7 pkt. 7) ustawy pzp lub osobę/osoby upoważnione do działania w jego imieniu, na podstawie pisemnych pełnomocnictw;

  5. Wnioskodawca - osoba wyznaczona przez Dyrektora do przygotowania i przeprowadzenia postępowania;

  6. wartość zamówienia - całkowite szacunkowe wynagrodzenie wykonawcy bez podatku od towarów i usług, ustalone z należytą starannością na podstawie przepisów Działu I Rozdziału 5 ustawy pzp;

  7. zamówienia klasyczne - zamówienie inne niż zamówienie sektorowe,

  8. zamówienia sektorowe - zamówienia udzielane w celu prowadzenia działalności sektorowej polegającej na obsłudze sieci przeznaczonych do świadczenia usług publicznych w zakresie transportu autobusowego, w szczególności: zakup paliwa do autobusów, zakup części zamiennych do autobusów, zakup autobusów, naprawa autobusów zlecana firmie zewnętrznej, utrzymanie przystanków, zakup narzędzi, itp.

  1. Za przygotowanie i przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia odpowiada Dyrektor.

  2. Dyrektor może udzielić pełnomocnictwa pracownikom Zamawiającego albo osobom trzecim do dokonywania czynności zastrzeżonych w ustawie do wyłącznej kompetencji Kierownika Zamawiającego.

CZĘŚĆ I

Zasady i tryb udzielania zamówień klasycznych o wartości mniejszej niż 130 000 zł netto oraz zamówień sektorowych o wartości mniejszej 1 827 260 zł netto

§ 2

  1. Zamówienia powinny być udzielane z zachowaniem zasady uzyskania najlepszych efektów z danych nakładów, w sposób celowy, oszczędny, zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji oraz równe traktowanie wykonawców, przejrzysty i proporcjonalny.

  2. W przypadku zamówień realizowanych w oparciu o umowę o dofinansowanie ze środków zewnętrznych, która zobowiązuje Zamawiającego jako beneficjenta do stosowania wytycznych bardziej rygorystycznych aniżeli niniejszy Regulamin, postępowanie o udzielenie zamówienia przeprowadza się w oparciu o wytyczne danej umowy lub konkretnego projektu.

  3. W celu dokonania zakupu Wnioskodawca powinien złożyć do Dyrektora wniosek wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do Regulaminu.

§ 3

Zamówienia, których wartość jest równa lub mniejsza niż 50 000 zł netto

  1. W celu dokonania zakupu Wnioskodawca powinien złożyć do Dyrektora wniosek wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do Regulaminu.

  2. Do składanego wniosku, o którym mowa w ust. 1, Wnioskodawca zobowiązany jest załączyć co najmniej jedną ofertę cenową. Za ofertę cenową uznaje się informację zawierającą cenę wykonania zamówienia przekazaną w formie pisemnej lub pocztą elektroniczną w treści e-maila lub w formie skanu lub wydruk ze strony internetowej.

  3. Zatwierdzony przez Dyrektora wniosek, jest podstawą do dokonania zakupu.

§ 4

Zamówienia klasyczne, których wartość jest większa niż 50 000 zł netto i mniejsza niż 130 000 zł netto oraz zamówienia sektorowe, których wartość jest większa niż 50 000 zł netto i mniejsza niż 1 827 260 zł netto

  1. Udzielenie zamówienia, o wartości większej niż 50 000 zł netto wymaga przeprowadzenia procedury wyboru wykonawcy w trybie zapytania ofertowego oraz sporządzenia pisemnego zamówienia, zlecenia lub umowy.

  2. W celu dokonania zakupu Wnioskodawca powinien złożyć do Dyrektora wniosek wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do Regulaminu. Zatwierdzony przez Dyrektora wniosek, jest podstawą do wszczęcia postępowania.

  3. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim w formie pisemnej, w tym przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 334).

  4. Wnioskodawca przekazuje potencjalnym wykonawcom zaproszenie do złożenia oferty w trybie zapytania ofertowego:

  • przesyłając je w formie pisemnej lub za pomocą poczty elektronicznej do co najmniej dwóch Wykonawców lub

  • zamieszczając na stronie internetowej Zamawiającego.

  1. Zaproszenie do złożenia oferty powinno zawierać w szczególności:

  • opis przedmiotu zamówienia oraz określenie wielkości lub zakresu zamówienia,

  • termin i warunki realizacji zamówienia,

  • termin, miejsce i sposób składania ofert.

  1. Termin składania ofert nie może być krótszy niż:

  • 3 dni robocze w przypadku zamieszczenia zaproszenia na stronie internetowej lub przesłania pocztą elektroniczną;

  • 7 dni roboczych w przypadku przesłania zaproszenia pocztą tradycyjną.

  1. Oferty składa się w formie pisemnej, w tym przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, przy czym dla uznania ważności oferty złożonej w formie elektronicznej wystarczy przesłanie skanu dokumentu podpisanego uprzednio przez osobę upoważnioną.

  2. Podstawowym kryterium wyboru oferty w trybie zapytania ofertowego jest cena. Kryterium wyboru oferty oprócz ceny, mogą również stanowić w szczególności: długość okresu gwarancji, koszty eksploatacji, termin realizacji zamówienia. Zamawiający dopuszcza możliwość negocjacji z wykonawcami.

  3. Zamówienia udziela się w formie pisemnej umowy, zamówienia lub zlecenia. Treść zamówienia, zlecenia lub umowy musi zawierać podstawowe ustalenia, t.j. przedmiot, wynagrodzenie, termin wykonania, sposób wykonania i odbioru, sposób rozliczeń i terminy płatności. Do udzielenia zamówienia wystarczy jedna ważna oferta.

  4. Z postępowania należy sporządzić protokół wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 2 do Regulaminu.

  5. Przeprowadzenie zapytania ofertowego nie ma zastosowania, gdy ze względu na charakter zamówienia uzasadnione jest zlecenie realizacji zamówienia konkretnemu wykonawcy.

  6. Dyrektor może powierzyć przeprowadzenie postępowania w trybie zapytania ofertowego osobom trzecim.

§ 5

Wyłączenia stosowania procedury udzielania zamówień ze względu na przedmiot zamówienia

Zamówienia, których wartość jest mniejsza niż 130 000 złotych obejmujące:

  1. usługi szkoleniowe,

  2. usługi świadczone na rzecz pracowników podczas delegacji, w tym: noclegowe, transportowe,

  3. usługi gastronomiczne i cateringowe,

  4. usługi opłacane ze środków Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, w szczególności: kolonie i obozy dla dzieci, wycieczki dla pracowników, udział w wydarzeniach kulturalnych, zakup paczek świątecznych,

  5. usługi realizowane w formie umowy cywilnoprawnej, jeżeli wykonanie zamówienia będzie uzależnione od konieczności osobistego spełnienia świadczenia przez konkretnego wykonawcę,

mogą być realizowane na zasadach określonych w § 3 Regulaminu.

CZĘŚĆ II

Zasady i tryb udzielania zamówień klasycznych, których wartość jest większa lub równa 130 000 zł netto oraz zamówień sektorowych, których wartość jest większa lub równa 1 827 260 zł netto

§ 6

  1. Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego przygotowuje i przeprowadza Wnioskodawca.

  2. Do obowiązków Wnioskodawcy należy:

  • przygotowanie wniosku wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do Regulaminu,

  • sporządzenie opisu przedmiotu zamówienia,

  • ustalenie szacunkowej wartości zamówienia,

  • opracowanie SWZ z załącznikami lub opis potrzeb i wymagań lub zaproszenia do udziału w postępowaniu,

  • publikowanie ogłoszeń w sposób przewidziany w ustawie pzp.

Sporządzoną dokumentację oraz wniosek Wnioskodawca przekazuje do zatwierdzenia Dyrektorowi.

  1. Zatwierdzona dokumentacja zostaje udostępniona wykonawcom w sposób przewidziany w ustawie pzp.

  2. Wszelką korespondencję z Wykonawcami, zawiadomienia, informacje, protokół postępowania oraz umowę podpisuje Dyrektor.

  3. Do przygotowania albo przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, którego wartość szacunkowa przekracza progi unijne, Dyrektor każdorazowo powołuje Komisję przetargową. Do przygotowania albo przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, którego wartość szacunkowa nie przekracza progów unijnych, Dyrektor może powołać Komisję przetargową.

  4. Wyznaczenie osób do składu Komisji następuje z uwzględnieniem odpowiednich kwalifikacji związanych z przedmiotem zamówienia, doświadczenia oraz fachowej wiedzy z danej dziedziny. Członkami Komisji mogą być wyłącznie osoby dające gwarancję bezstronności i obiektywizmu, które nie podlegają wyłączeniu na podstawie art. 56 ust. 2 i 3 Ustawy. Komisja składa się z co najmniej trzech członków, przy czym - w miarę możliwości - liczba członków Komisji powinna być nieparzysta.

  5. Komisja rozpoczyna wykonywanie czynności w postępowaniu, do którego została powołana z dniem powołania, tj. zatwierdzenia wniosku o wszczęcie postępowania przez Dyrektora, a kończy z dniem podpisania umowy lub unieważnienia postępowania.

  6. Komisja przygotowuje i przeprowadza postępowanie o udzielenie zamówienia, w szczególności:

  • przygotowuje odpowiedzi na zapytania od wykonawców,

  • publikuje kwotę przeznaczoną na sfinansowanie zamówienia,

  • dokonuje otwarcia, analizy i oceny ofert, przeprowadza ewentualne negocjacje,

  • sporządza informację z otwarcia ofert,

  • przygotowuje wezwania do wykonawców,

  • przygotowuje zawiadomienie o wyniku postępowania,

  • przygotowuje umowę z wybranym wykonawcą,

  • sporządza protokół z postępowania.

  1. Dyrektor może powierzyć przygotowanie albo przygotowanie i przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego osobom trzecim.

CZĘŚĆ III

Postanowienia końcowe

§ 7

  1. Niniejszy Regulamin zostaje wprowadzony w drodze Zarządzenia Dyrektora.

  2. W sprawach nie uregulowanych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie przepisy Ustawy pzp oraz aktów wykonawczych wydanych na jej podstawie, a jeżeli zamówienie nie podlega ustawie pzp do czynności podejmowanych przez zamawiającego i wykonawców w postępowaniu o udzielenie zamówienia stosuje się przepisy kodeksu cywilnego.

  3. Do udzielania zamówień współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej zastosowanie mają wytyczne dla beneficjentów realizowanych projektów.

  4. W przypadku zlecania usług, dostaw lub robót budowlanych podczas realizacji których zachodzi powierzanie danych osobowych innym podmiotom w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO), konieczne jest zawarcie między stronami umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.

Załącznik nr 1

do Regulaminu udzielania zamówień publicznych przez

Zakład Komunikacji Miejskiej w Lęborku Spółka z o.o.

Wniosek o wszczęcie postępowania o udzielenie zamówienia

? klasycznego ? sektorowego

1. Określenie przedmiotu zamówienia:

Rodzaj zamówienia: ? dostawa ? usługa ? robota budowlana

Określenie przedmiotu zamówienia

szacunkowa wartość netto (PLN)

szacunkowa wartość brutto (PLN)

RAZEM

2. Szacunkową wartość zamówienia ustalił/-a: ……………………………………………..…………………

w dniu ………………………. na podstawie: …………..…………………………………………………………

3. Uzasadnienie celowości / potrzeby realizacji zamówienia:

...............................................................................................................................................................................

..............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

4. Propozycja udzielenia zamówienia w trybie ………………………………………………………………..…

na podstawie art. …..……… ust. …..…..… pkt. …..…..… lit. ……….… ustawy Prawo Zamówień Publicznych /

na podstawie § ….. Regulaminu udzielania zamówień publicznych przez ZKM w Lęborku Sp. z o.o.

Podpis Wnioskodawcy

  1. Stwierdzam zabezpieczenie środków finansowych na realizację opisanego przedmiotu zamówienia w Planie finansowym w roku ………………….. (latach …………………..)

  2. Kwota jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia: …………………………………………………….

  3. Podpis Głównego Księgowego

    ZATWIERDZAM do realizacji:

    Podpis Dyrektora lub osoby upoważnionej

    Data

    Lębork, dnia ………………………………..

    Załącznik nr 2

    do Regulaminu udzielania zamówień publicznych przez

    Zakład Komunikacji Miejskiej w Lęborku Spółka z o.o.

    Protokół z postępowania o udzielenie zamówienia o wartości przekraczającej 50 000 zł netto i nie przekraczającej 130 000 zł dla zamówień klasycznych oraz 1 827 260 zł netto dla zamówień sektorowych

    1. Pełna nazwa zamawiającego:

    ..............................................................................................................................................................................................................................................................................................................

    adres: ............................................................................................................................................

    1. Rodzaj zamówienia:

    ž zamówienie klasyczne

    ž zamówienie sektorowe

    ž robota budowlana

    ž dostawa

    ž usługa

    1. Opis przedmiotu zamówienia:

    …………………………………………………………………………………………………

    …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

    1. Szacunkowa wartość zamówienia w kwocie ……………………… zł została ustalona na podstawie …………………………………………………………………………………..

    w dniu ……………………….. przez ………………………………………………………

    1. Kwota na sfinansowanie zamówienia wynosi: ………………………………………… zł

    1. Komisja przetargowa:

    ž została powołana w dniu …………………..….. na podstawie  decyzji  zarządzenia nr ………………………… Dyrektora Zamawiającego, w składzie:

    1. ……………………………………….. - przewodniczący

    2. ……………………………………….. - sekretarz

    3. ……………………………………….. - członek

    ž nie została powołana, czynności w postępowaniu wykonują następujące osoby:

    ..........................................................................................................................................

    ..........................................................................................................................................

    ..........................................................................................................................................

    1. Zapytanie ofertowe w dniu …………………..

    ž skierowano w formie ……………………………….. do następujących wykonawców:

    1) ……………………………………………………………………………………………

    2) ………………………………………………………………….………………………..

    3) ……………………………………………………………………………………………

    ž zamieszczono na stronie internetowej Zamawiającego …………………………………

    1. Termin składania ofert: upłynął w dniu …………………. o godz. ………………..

    ž nie wpłynęła żadna oferta

    ž wpłynęły następujące oferty:

    1) ………………………………………………………..… cena oferty: …………….. zł

    2) ………………………………………………………..… cena oferty: …………….. zł

    3) ………………………………………………………….. cena oferty: …………….. zł

    1. Informacja o ofertach niepodlegających rozpatrzeniu wraz z uzasadnieniem:

    ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

    1. Informacja o przeprowadzonych negocjacjach:

    ž nie prowadzono negocjacji z wykonawcami

    ž w dniu ………………..…. przeprowadzono negocjacje z następującymi wykonawcami:

    1) …………………………………………………………………………………………..

    2) …………………………………………………………….……………………………

    3) …………………………………………………………………………………………

    W wyniku negocjacji ustalono następujące warunki wykonania zamówienia:

    ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

    1. Informacja o wyniku postępowania:

    ž jako najkorzystniejszą wybrano ofertę:

    ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

    Z w/w wykonawcą podpisano umowę w dniu ……………………………………………

    ž w wyniku prowadzonego postępowania nie została zawarta umowa, gdyż:

    ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

    Protokół sporządził: …………………………………………………………………………….

    Protokół i postępowanie zatwierdził: …………………………………………………………..

    Lębork, dnia ……………………………..

    Załącznik do Zarządzenia nr 01/01/2021 z dnia 04.01.2021r.

    Dyrektora Zakładu Komunikacji Miejskiej w Lęborku Spółka z o.o.

    9

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Mirosław Siergiej 08-03-2016 09:43
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Mirosław Siergiej 04-01-2021
Ostatnia aktualizacja: Mirosław Siergiej 14-01-2021 09:40